Všetko čo chcete vedieť o cashbacku a bojíte sa opýtať

Rast a popularita online nakupovania priviedli zákazníkov k tomu, aby začali využívať cashback portál, a to vďaka jednoduchému používaniu a šetreniu časti peňazí z objednávky. Prečo ho zaradiť do každodenného online nakupovania?

16. 3. 2023 Janka
Zarábajte nakupovaním vďaka cashback portálu Plná Peňaženka

Cashback prišiel na Slovensko zo zahraničia a pomaly, ale isto, si získava popularitu medzi Slovákmi nakupujúcimi online. Ostražitým po zoznámení s cashbackom hneď napadne: “Nie je to podvod? Zadarmo mi predsa nikto nič nedá”. Verte, že v prípade cashbacku ale o podvod skutočne nejde, funguje jednoducho a prakticky po celom svete. Aký je princíp cashbacku?

Dodatočná zľava za nákup

Cashback je vernostný program, pochádza z anglického slova, ktoré je zložené z dvoch slov. Cash = hotovosť, back = späť. Doslova preto v slovenčine toto slovo môžeme preložiť ako „peniaze späť.” Cashbackový portál je skvelá možnosť šetriť pri nakupovaní cez internet. Vždy, keď pri nákupe využijete cashback portál, do pár hodín sa vám vráti niekoľko percent z objednávky späť ako odmena. Prakticky tak získate dodatočnú zľavu za nákup.

Nepreplatíte cashback v objednávke?

Ostražitým ďalej napadne otázka: „Nebude cena produktu navýšená o cashback?Keď zistíte princíp cashbacku, pochopíte, že cena za produkt ostane rovnaká bez ohľadu na to, či cashback portál využijete alebo nie. Cashback portál si predstavte ako spoluprácu troch strán. Na jednej strane je zákazník, na druhej strane e-shop a medzi nimi stojí cashback portál. 
 
  1. Zákazník chce získať produkt čo najlacnejšie. 
  2. E-shop chce získať nových zákazníkov a motivovať existujúcich zákazníkov k častejším nákupom. 
  3. Cashback portál sa snaží vyhovieť obom stranám, preto zákazníka odmení pri použití cashback portálu cashbackom a e-shop získa nákup od zákazníka. 
Je to taká win-win-win spolupráca, keď sú všetky tri strany spokojné. Za zákazníka, ktorého do e-shopu priniesol cashback portál, zaplatí e-shop províziu. O túto províziu sa cashback portál rozdelí so zákazníkom, pričom spravidla zákazníkovi pripíše minimálne polovicu provízie od e-shopu. 

Vývoj cashbackových portálov

Prvé cashbackové portály sa v USA a vo Veľkej Británii objavili na konci 90. rokov a na začiatku nového milénia. Spomenúť môžeme tie najväčšie, ktoré v zahraničí pôsobia dodnes: Fatwallet, TopCashBack či Quidco. Niektoré výskumy ukazujú, že používatelia cashbackových portálov vo Veľkej Británii najčastejšie nakupujú poistenie, módu a vstupenky na rôzne akcie.

Cashbackový portál na Slovensku, ktorý by ste mali poznať

Na Slovensku sa cashback teší čoraz väčšej obľube. Aby ste boli pred ostatnými v obraze, poznať by ste mali cashbck portál Plná Peňaženka, ktorý na Slovensko prišiel v roku 2017 ako sestra českej Plné Peněženky. Na Plnej Peňaženke objavíte stovky e-shopov, niektoré sú vám určite dobre známe. S cashbackom môžete nakúpiť napríklad na AliExpress, zarezervovať hotel na Booking, doplniť zásobu liekov v online lekárni Dr.Max, alebo nakupovať módu na Bonrpix.

Nielen cashback za používanie cashbackového portálu

Registrácia a používanie Plnej Peňaženky je úplne zadarmo, navyše vás odmení za prvé tri nákupy. Zároveň myslí aj na spokojných zákazníkov formou vernostného programu a bonusu za odporučenie. Za nových odporúčaných aktívnych používateľov cashbackového portálu PlnáPeňaženka.sk môžete získať až 200 €. Plná Peňaženka, to ale nie je len cashback. Pravidelne usporadúva súťaže na Facebooku a ďalšie zábavné akcie, vďaka ktorým môžete ušetriť ešte viac alebo získať produkty zadarmo a nechýba pravidelná dávka recenzií a praktických tipov na online nakupovanie

Trošku čísiel o online nakupovaní na záver

  • Podľa odhadov bude 95 % zákazníkov do roku 2040 nakupovať online.
  • Takmer 90 % nakupujúcich berie do úvahy recenzie a hodnotenia iných zákazníkov pred tým, než v e-shope nakúpia.
  • Viac ako 60 % Slovákov nakupovalo cez internet v roku 2021 módu, obuv a módne doplnky.
  • Takmer 70 % zákazníkov priznáva, že prehliada ponuku e-shopov „pre zábavu”, pričom 77 % z nich pri tom zvykne vykonať impulzívny nákup.
Janka

Autor Janka

Janka je dušou rodená východniarka. Vyskytuje sa najmä v blízkosti pohodlných plôch na sedenie, no často vytiahne topánky veľkosti 35 a ide do rodných Tatier na turistiku. Pri takýchto výletoch do kopca sa jej výrečnosť stráca, čo hovorí niečo o jej fyzickej kondícii. Zbožňuje nakupovanie s cashbackom, preto vždy človeka prekvapí novými kúskami oblečenia.