Recenzia LonelyPlanet: Užitoční sprievodcovia na cesty

V dnešnej recenzii sa pozrieme na tri cestovné publikácie od Lonely Planet: Sprievodca do vrecka Rím, Albánsko a Kam cestovať a kedy. Každá z týchto kníh ponúka praktické rady, užitočné tipy a nádherné fotografie, ktoré vás nalákajú na nové dobrodružstvo. Ponorte sa s nami do hodnotenia týchto sprievodcov a zistite, prečo by nemali chýbať vo vašej knižnici.

9. 8. 2024

Celkové hodnoteni

Počet hviezdičiek: 5,0 / 5

Cestovanie a knihy sú mojou vášňou, a tak som s nadšením uvítala možnosť zrecenzovať nasledujúce tri publikácie, na ktoré sa v dnešnej recenzii zameriame: „Sprievodca do vrecka Rím“, „Albánsko“ a „Kam cestovať a kedy“. Každá z týchto kníh ponúka praktické a užitočné informácie v spojení s krásnymi fotografiami. Poďte zistiť, čo ma na knihách uchvátilo najviac :).

Rím do vrecka

LonelyPlanet opäť nesklamal. "Sprievodca do vrecka - Rím" ponúka okrem iného detailnú ukážku štyroch dokonalých dní v Ríme, čo ma hneď zaujalo. Je to skvelá pomôcka pre každého, kto chce svoj čas v meste využiť na maximum. Každý deň je starostlivo naplánovaný, vrátane časových rozvrhov a podrobných popisov jednotlivých miest, ktoré stoja za návštevu. K tomu sú pripojené nádherné fotografie, ktoré vás okamžite nalákajú vyraziť na cestu.

Jedným z hlavných plusov tohto sprievodcu je jeho prehľadnosť a kompaktný formát. Aj napriek svojej malej veľkosti je naplnený užitočnými informáciami. Dozviete sa tu, akou menou sa v Ríme platí, či budete potrebovať víza, aké sú tu zvyky ohľadom sprepitného alebo kde nájdete bankomaty. Nechýbajú ani tipy, ako sa nestratiť, informácie o otváracích dobách bánk, kaviarní, reštaurácií, obchodov, klubov a barov, ale aj rady, ako sa vhodne správať na verejnosti.

Rím do vrecka

Rím do vrecka

• Kategória: Do vrecka
  • Hmotnosť: 0,209 kg
  • Počet strán: 192
  • Rozmery: 106 x 153 mm
  • Väzba: Brožovaná
  • Jazyk: CZ

209,00 CZK

Nakúp s cashbackom

Veľmi užitočný je aj prehľadný slovníček najpoužívanejších fráz, ktorý môžu prísť vhod najmä tým, ktorí neovládajú taliančinu. Sprievodca obsahuje aj malú mapu mesta, ktorú môžete ľahko odlepiť a nosiť so sebou vo vrecku.

Celkovo je "Sprievodca do vrecka Rím" od Lonely Planet výbornou voľbou pre každého cestovateľa, ktorý hľadá praktické a detailné informácie v kompaktnom a užívateľsky prívetivom formáte.

Celkové hodnotenie

• Prehľadné spracovanie
  • Užitočné tipy na cestu
  • Praktické odporúčania
  • Krásne fotografie
  • Priložená mapa, ktorú je možné vybrať
  • Slovníček
  • Nič

Počet hviezdičiek: 5,0 / 5

Nakúp s cashbackom

Albánsko

Ďalším titulom, ktorý som si mala možnosť pozrieť, je sprievodca "Albánska". Na tejto publikácii oceňujem predovšetkým prehľadné mapy s krátkymi popiskami. Hoci mapám osobne príliš neholdujem, v tomto prípade som urobila výnimku a aktívne ich využila pri plánovaní cesty, a to predovšetkým vďaka prehľadným popisom miest, ktoré som inde nevidela.

Kniha obsahuje užitočné tipy na cestu a praktické odporúčania, takže vám to ušetrí čas, ktorý by ste venovali vyhľadávaniu na internete. V sprievodcovi tiež nájdete niekoľko odsekov o tom, ako sa zoznámiť s Albánskom, čo je skvelý úvod pre tých, ktorí túto krajinu navštevujú prvýkrát.

Sprievodca je taktiež bohatý na informácie pre rôzne typy cestovateľov – od milovníkov outdoorových aktivít, cez rodiny s deťmi až po turistov so záľubou v návštevách hradov a múzeí. Takže si v knihe každý príde na to svoje.

• Kategória: Základný rad
  • Hmotnosť: 0,292 kg
  • Počet strán: 272
  • Rozmery: 128 x 197 mm
  • Väzba: Brožovaná
  • Jazyk: CZ

349,00 CZK

Nakúp s cashbackom

Publikácia "Sprievodca Albánska" je podľa mňa skvelým pomocníkom na naplánovanie cesty do tejto destinácie. Praktické odporúčania a detailné mapy s užitočnými popiskami vám ušetria veľa času a poskytnú všetky potrebné informácie. Jediné, čo by som tejto publikácii oproti ostatným vytkla, je menší počet fotografií. S viacerými fotografiami ma celkové prezeranie sprievodcu viac baví a lepšie sa v ňom orientujem.

Celkové hodnotenie

• Prehľadné mapy s menovkami
  • Užitočné tipy na cestu
  • Praktické odporúčania
  • Pomer fotografií k textu

Počet hviezdičiek: 5,0 / 5

Nakúp s cashbackom

Kam a kedy cestovať

"Kam cestovať a kedy" od Lonely Planet je publikácia, ktorú si na rozdiel od menších sprievodcov do vrecka rozhodne nevezmete 🙂. Je totiž pekne ťažká a objemná, takže sa hodí skôr na domáce prezeranie. Už samotný obal knihy je veľmi pekne spracovaný a okamžite naláka čitateľov k tomu, aby sa do nej zapozerali. Obsah knihy je štruktúrovaný podľa mesiacov – od januára do decembra. Pod každým mesiacom nájdete zoznam krajín, kam je v danom období ideálne cestovať. Tento prehľad je nielen praktický, ale aj inšpiratívny, pretože vám umožní objaviť nové destinácie a naplánovať si cestu v tom najlepšom období.

Táto publikácia ušetrí cestovateľom čas a poskytne všetky potrebné informácie pre ďalšie dobrodružstvo. „Kam a kedy cestovať“ je podľa mňa skvelým zdrojom inšpirácie a praktických informácií pre plánovanie akýchkoľvek ciest. Upozorní vás nielen na to, kedy a kde sa deje aká udalosť, kedy je vhodné krajinu navštíviť s ohľadom na klímu, ale aj v akom období do danej destinácie naopak nejazdiť. Sprievodca ma baví niekedy len tak otvoriť a jednoducho sa začítať do akejkoľvek stránky, je naozaj krásne spracovaný.

• Kategória: Obrazové publikácie
  • Hmotnosť: 1,543 kg
  • Počet strán: 304
  • Rozmery: 230 x 270 mm
  • Väzba: Viazaná
  • Jazyk: CZ

559,00 CZK

Nakúp s cashbackom

Celkové hodnotenie

• Rozdelenie po mesiacoch
  • Nádherné fotografie
  • Pekne spracovaná infografika
  • Užitočné tipy na cestu
  • Praktické odporúčania
  • Rady odborníkov
  • Nič

Počet hviezdičiek: 5,0 / 5

Nakúp s cashbackom

Záver

Vydavateľstvo LonelyPlanet poznám už dlhšiu dobu a niekoľko ich publikácií mám vo svojej knižnici. Po preštudovaní recenzovaných sprievodcov môžem len potvrdiť to, čo som už vedela – že Lonely Planet ponúka kvalitných a detailných cestovných sprievodcov, ktorí sú neoceniteľným pomocníkom pre každého cestovateľa. Ak hľadáte zdroj inšpirácie, praktické informácie a ešte sa chcete pokochať krásnymi fotografiami, môžem vám knižných sprievodcov vrelo odporučiť. Ja osobne už mám vyhliadnuté ďalšie destinácie, kam sa vďaka tejto knihe chystám vyraziť.

LonelyPlanet.cz logo

O LonelyPlanet.cz

LONELY PLANET je najobľúbenejšia cestovateľská edícia, ktorá sa vďaka svojej praktickosti, prehľadnosti a aktuálnosti už viac ako štyri desaťročia teší obrovskému záujmu všetkých, pre ktorých je cestovanie životnou filozofiou. Niektorí sprievodcovia sa v češtine dočkali už niekoľkokrát aktualizovaného vydania. Slovenské verzie sprievodcov vychádzajú čo najskôr po anglickom vydaní, aby bola zaistená najvyššia aktuálnosť údajov.